Diagnostika pneumatik

CO ZNAMENÁ DIAGNOSTIKA PNEUMATIK?

Diagnostika pneumatik zjištuje nejvyšší body vibrací a boční tah pneumatik funkcí Smart Weight. Upozorní, kde se problém na pneumatice nachází. Díky tomuto systému a vyškolenému personálu dokážeme rozmístit vyvážená kola po autě tak, aby nevznikaly žádné nepříjmené vibrace, nebo, aby nevznikal boční tah na rovné silnici. Při absolvování diagnostiky, Vám předáme protokol o stavu pneumatik před servisem a po servisu.

  • Nejmodernější vyvažovačka Hunter                                                                 
  • Přítlačný válec s funkcí Smart Weight
  • Aktivace technického modu Hunter
  • Myčka kol

JAK PROBÍHÁ DIAGNOSTIKA?

Nejprve celé kolo umyjeme pomocí jemného granulátu. Poté ho opticky prohlédneme, abychom vyloučili jasnou závadu. Kolo namontujeme na moderní vyvažovačku Hunter a zadáme potřebné údaje pomocí laserových ramínek. Dohustíme pneumatiku na předepsaný tlak. Kolo se na Hunteru vyvažuje statickým vyvažováním (běžné vyvažovačky vyvažují danymickým způsobem). Po změření statického vývažku se sepne přítlačný válec, který simuluje vozovku a zatlačí na pneumatiku ve třech fázích (málá zátež, střední a vysoká). Nejvyšší zátěž tlačí 640Kg a to v obou směrech. Díky třem senzorům  (uprostrřed a na krajích ) se rozpozná největší valivý odpor a upozorní, kde se na pneumatice problém nachází. Informace předáme zákazníkovi a mechanik s ním zkonzultuje závadu a případné vyřešení problému.

JAK SE ŘEŠÍ PROBLÉM?

Nejprve se pneumatika označí čárou pomocí  pneu-křídy tak, jak je umístěna na disku a disk se označí v poloze, ve které je umístěn na vyvažovací hřídely (označení je nutné kvůli diagnostice kola).
Sejmeme kolo z vyvažovačky a demontujeme pneumatiku z disku. Disk namontujeme zpět na vyvažovačku, pomocí laserového ramínka naměřeníme dosedací plochy na disku a zjistíme nejvyšší odchylku disku v mm (tento krok je velice důležitý, protože ukáže největší valivý odpor disku). Pneumatiku vrátíme na disk v té samé poloze, jak byla označená čárou na disku a dohustíme opět na předepsaný tlak a disk umístíme na vyvažovací hřídel přesně do polohy, ve které byl před domontáží kola z vyvažovačky.
V tuto chvíli máme naměřené hodnoty největšího valivého odporu pneumatiky a samotného disku. Opět celé kolo vyvážíme přítlačným válcem pomocí funkce Smart Weight. Nyní nám diagnostika ukáže, v jaké poloze nejvhodněji nazout pneumatiku na disk, aby vznikly co nejmenší vibrace. Tudíž si správné místo na pneumatice označíme pneu-křídou  a to samé uděláme na disku. Pneumatiku vypustíme a odrazíme od dosedacích patek z disku, disk upneme v čelistech zouvačky a pneumatiku pootočíme přesně tak jak jsme si označili, aby vyvážení bylo co nejpřesnější. Po absolvování diagnostiky, zákazníkovi předáme protokol o stavu pneumatik před servisem a po servisu, a také jsou rozmístěny pneumatik po voze.

KDY JE TŘEBA ŘEŠIT DIAGNOSTIKU PNEUMATIK?

Diagnostiku doporučujeme provádět, když při zvýšené rychlosti vznikají vibrace do volantu, pokud při jízdě vzniká dál  boční tah a máte-li pocit, že pneumatika není v dobrém technickém stavu.

MOHU SI NECHAT VYVÁŽIT PNEUMATIKY PŘÍTLAČNÝM VÁLCEM, BEZ PROVEDENÍ DIAGNOSTIKY?

Ano. Preventivní vyvážení s přítlačným válcem doporučujeme především pro těžké SUV a Off-road vozy, u kterých problémy s vibracemi či bočním tahem vznikají nejčastěji. Vyvážení s přítlačným válcem také doporučujeme u sportovních vozů, u kterých je rovněž dobré provést Aktivaci technického modu.

CO ZNAMENÁ AKTIVACE TECHNICKÉHO MODU?

Tato funkce se používá pro nadměrně rychlou jízdu, kdy celý statický vyvažovací proces dokážeme ještě více zpřísnit a kola vyvážit pro extrémně rychlou jízdu nad  250Km/h.

POKUD MÁTE DALŠÍ DOTAZ K TÉMATU, ANEBO POTŘEBUJETE PROVÉST DIAGNOSTIKU PNEUMATIK, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

Copyright © 2017 Pneuservis Jirouch. All Rights Reserved.

Nahoru